Naujos redakcijos statybos įstatymas

Nuo 2017 m. pradžios įsigaliojo naujos redakcijos Statybų įstatymas bei naujos statybos darbų ir civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisyklės. Tokiu būdu, aukščiau nurodytomis veikomis AB „Hidrostatyba” ir AB „Panevėžio statybos trestas” pažeidė Konkurencijos įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punktą, kuris draudžia susitarimus tiesiogiai ar netiesiogiai nustatyti tam tikros prekės kainas, ir 5 straipsnio 1 d. 6 punktą, kuris draudžia konkurentams susitarimą dalyvauti ir pateikti suderintus pasiūlymus konkursui.

Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros direktoriaus Algirdo Čepo pasirašytame šių metų gegužės 30-ąja datuotame rašte rašoma, jog vadovaujantis Daugiabučio namo atnaujinimo statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašu buvo įvykdyti statinio techninio projekto ir statybos techninės priežiūros paslaugų pirkimo konkursai, kurių ataskaitoms agentūra pritarė dar penai rugsėjį.

20-osios tarptautinės statybų ir remonto parodos „Resta‘13“ metu vykusiame „Spaudos forume“ savo pranešimus skaitė Lietuvos statybininkų asociacijos prezidentas A. Šeštakauskas, Švedijos įmonės „PEAB Sverige AB“ atstovas I. Hermansson, Lietuvos Respublikos Ūkio ministerijos Pramonės ir prekybos departamento direktorius K. Masalskis, Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijos Statybos ir būsto departamento direktorė E. Meškauskienė, advokatų kontoros „Raidla Lejins&Norcous“ partnerė, Nekilnojamojo turto ir statybų teisės praktikos grupės vadovė A. Mudėnaitė, AB „Panevėžio statybos trestas“ generalinis direktorius D. Gesevičius, Baltarusijos statybininkų sąjungos prezidentas N. Šeremet, UAB „Alvora“ direktorius N. Kolesnik, Lietuvos architektų sąjungos viceprezidentas K. Pempė, „Staticus Sverige AB“ vykdantysis direktorius M. Gražys.

2. Numatyti vietinės reikšmės kelių tinklo išdėstymą, nurodant: 2.1. Vietinės reikšmės viešuosius kelius; 2.2. vietinės reikšmės viešųjų kelių dangą, ilgį, plotį, kategoriją, pavadinimą, kelio pradžios ir pabaigos koordinates; 2.3. vietinės reikšmės viešuosiuose keliuose esančius tiltus ir pralaidas bei jų pagrindinius parametrus; 2.4. projektuojamus vietinės reikšmės viešuosius kelius; 2.5. vietinės reikšmės vidaus kelius; 2.6. vietinės reikšmės vidaus kelių ilgį, plotį, dangą; 3. Išskirti viešųjų kelių atkarpas, kurios yra privačioje žemėje, numatyti joms funkcionuoti reikalingus servitutus, numatyti kelių infrastruktūros ir jos vystymui reikalingų teritorijų apsaugos zonas, nurodyti specialiąsias žemės naudojimo sąlygas bei numatyti motyvuotai pagrįstas konkrečias vietas žemei visuomenės poreikiams paimti; 4. Sudaryti vietinės reikšmės viešųjų kelių priežiūros vadovą; 5. Reglamentuoti vietinės reikšmės viešųjų kelių remonto, rekonstravimo bei statybos prioritetų nustatymo tvarką.

Panašiai dabartinę situaciją vertina ir Lietuvos statybininkų asociacijos prezidentas Dalius Gedvilas, teigdamas, jog šiandien renovacija statybos verslui yra gera „mankšta – visos šiame procese dalyvaujančios bendrovės – pradedant statybinių medžiagų gamintojais, baigiant rangovais – gali įsivertinti savo galimybes dalyvauti tokio tipo projektuose ir tinkamai pasirengti dar didesnio masto renovacijos projektams.

Būtina paminėti, kad didesnio masto projektai pereikalaus ir daugybės išlaidų ir papildomų finansų todėl uždarbis ir papildomos įplaukos bus itin reikalinogs. Kaip užsidirbti pinigų kyla vienintelis klausimas?

Paulius Tromas